Előző részben beszéltünk már a generátorok energia ellátási útvonalának felügyeletbe integrálásának kérdéseiről.
Ebben a cikkben nézzük meg, hogy a készenléti generátorok felügyeleti rendszerbe integrálásánál, milyen paraméterek figyelése lehet hasznos adatközpontot üzemeltető személyzetnek.
A diesel generátorok vezérlőjének automata (AUTO) állapotának felügyeletéről már beszéltünk. Ilyenkor a vezérlő a nem megfelelő üzemállapot miatt, nem képes elindítani a generátort automatikusan.
Két fajta felügyeleti megoldás a legelterjedtebb a gyakorlatban.
A generátor vezérlő nem rendelkezik kommunikációs modullal, vagy funkcióval.
Ilyenkor a távjelzések tovább juttatása a felügyeleti rendszerben száraz kontaktus jelzések felhasználásával történik.
A generátor vezérlő rendelkezik kommunikációs képességgel.
MODBUS vagy SNMP kommunikáció képességet jelent az esetek nagy részben.
Az első esetben a vezérlő funkciója szab a legtöbbször határt. Tehát, hogy mennyi relés kimenettel rendelkezik, melyen keresztül jelzéseket lehet kinyerni a vezérlőből.
Leggyakoribb száraz kontaktus jelzések, melyeket a diesel vezérlőkből ki szoktunk nyerni:
- Gyűjtött hiba jelzés.
Generátorral kapcsolatos bármilyen hiba jellege gyűjtött hibajelzésként jelenik meg a felügyeletben. A pontosabb hiba kiderítéséhez általában szakszerviz jelenléte szükséges. Az ő segítségükkel lehet az esetek nagy részében a pontosabb hibát behatárolni.
- Üzemanyag szint állapotának lekérdezése.
A generátorok működéséhez az egyik fontos elem a megfelelő üzemanyag ellátás. Helyszíne és felhasználási jellege határozza meg, de érdemes több szintet figyelni. Például 30% üzemanyag szintnél alacsony üzemanyag jelzést jelez a felügyeleti rendszer. Ekkor elegendő idő ll rendelkezésre az üzemeltetést ellátó személyzet részére, hogy pótolja a hiányzó mennyiséget a biztonságos üzemhez. Ha az üzemanyag szint tovább csökken, például 10% alá esik, akkor érdemes egy kritikus jelzéssel ellátott üzenetet küldeni egy bővített felhasználói csoportnak. Ezáltal többen értesülhetnek arról, hogy a biztonságos további üzem veszélybe kerülhet, ha nem történik azonnali beavatkozás.
Általában a száraz kontaktus jelzéseknél ezt a két témakört szoktuk kialakítani. Ha rendelkezik a vezérlő valamilyen kommunikációs modullal (SNMP, MODBUS) akkor lehetőségeink sokkal sokoldalúbbak.
Ezt az esetet dolgoztuk fel az előző cikkben is, ahol a generátorok automata állapotának figyeléséről beszéltünk. Részletesebb hiba listához juthatunk hozzá a vezérlő berendezésből kinyerve. Mely segítheti a gyorsabb hibajavítást és beavatkozást. A szakszerviz értesítéséhez is többlet információkkal rendelkezhetünk. Részletesebb üzemanyag szint figyelési rendszert alakíthatunk ki. A vezérlő funkcióinak figyelembevételével cselekvési utasításokat is adhatunk a megjegyzés rovathoz. Ahol a kezelő személyzet részletesebb információkkal rendelkezhet. Az üzemanyag szintjelzéses példánál maradva, például nem csak az alacsony üzemanyag szint jelzés kerül kiküldésre, hanem a megjegyzés rovatba például be lehet írni, hogy a karbantartó személyzet kezdje el a diesel aggregátor tartályának feltöltését.
- Részletes mérési eredményeket is rögzíthetünk, így képesek leszünk később riportokat készíteni például, hogy milyen volt a generátor kihasználtsága.
- Mennyi energiát termelt a berendezés?
- Mennyi időt működött éves, havi leosztásban vagy bármilyen választott intervallumban a generátor?
- A példákat a mért és gyűjtött szenzor adatok sokasága határolja be a legtöbb esetben.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.